بکستر و گیاه اسرار آمیز 2....

RSS

دانشمند کوچولو

یک شنبه 5 مرداد 1393

بکستر و گیاه اسرار آمیز 2....

حافظه گیاهی

 

برای تعیین اینکه آیا گیاه تنهااحساسات وواکنش نشان می دهدیاحافظه هم دارد، بکستر وهمکاران او دست به آزمایش ابتکاری جالب و درعین حال خشنی زدند. برنامه آزمایش این بود که با استفاده ازحافظه احتمالی گیاه، هویت قاتل گیاه دیگری را تعیین کنند. برای این آزمایش شش نفرازکارآموزان کلاس دروغ سنجی که بعضی ازآنهاافرادباتجربه پلیس بودندداوطلب شدند.ابتداهریک ازآنهاباچشم بسته ازداخل یک ظرف قرعه هایی راکه به صورت کاغذتاشده بود انتخاب کرد.تنهایک قرعه برای عامل وپنج قرعه دیگرسفید بود.مقرربود پس از ملاحظه مخفیانه قرعه ها شخص عامل بدون اطلاع بکستر ودیگران ، به اتاق دیگر برود ودرحضوریک گلدان گیاه گلدان دیگر را از ریشه بیرون بیاورد و با خشونت شاخه و برگ های آن را شکسته و له کرده و سپس دوباره به جمع بپیوندد.

پس از انجام عمل درحالی که بکستر وپنج نفر دیگرهیچ یک قاتل گیاه رانمی شناختند،او دستگاه دروغ سنج را به گیاه شاهد وصل کرد و از شش داوطلب خواست که یک به یک از مقابل گیاه بگذرند. 

با اینکه او برای به حداقل رساندن هیجان احساسی فرد عامل به کلیه افراد تفهیم کرده بود که شکستن گیاه یک اقدام علمی است. و آنها نباید احساس گناه کنند. بدین ترتیب هربار که فرد عامل از مقابل گیاه شاهد عبور می کرد حرکت جهشی و دیوانه وار عقربه گالوانومتر احساس گیاه راکه گواه وجود نوعی حافظه نسبت به وقوع یک حادثه خشن به وسیله عامل ودرحضوراوبودبیان می کرد. ولی عبور دیگران تاثیری درآن نداشت.

دریک سری آزمایش دیگر بکستر متوجه نوعی ارتباط ظریف و محکم بین گیاه وپرورنده آن شد که فارغ از دوری ونزدیکی آثارآن مشاهده می شد. ابتدا مشخص شد که گیاه او احساسش را از اتاق مجاوردرک می کند و به آن واکنش نشان می دهد. این آزمایش ازاتاق های دورتر و ساختمان های مجاور و حتی ازچندین ساختمان دورتر و تا فاصله 24 کیلومتری باموفقیت تکرار شد. دریک سخنرانی علمی درفاصله ای دور بکستر با نمایش اسلایدرفتار اولین گیاه خون سیاوشان ، یافته های خودرا برای جمعی بیان کرد. او هنگام بازگشت ، مشاهده کرد که همزمان با نمایش اسلاید درآن سخنرانی همان گیاه در آزمایشگاه روی نوار پلی گراف نوعی واکنش نشان داده است. به نظر می رسد وقتی یک گیاه با انسان مرتبط و وابسته شد این ارتباط و وابستگی را فارغ از فاصله وحتی در میان هزاران فرد دیگرحفظ می کند.

درشب سال نو بکستر پس از وصل سه دستگاه جداگانه به سه گیاه برای شرکت درمراسم پرشور شب سال نو به میدان تایمز رفت وحوادث را با کمک کرونومتر دریک دفترچه یادداشت ،و به طور خلاصه ثبت کرد. دربازگشت مشاهده کرد که سه گیاه سه منحنی طولانی مشابه روی کاغذ پلی گراف وصل کرده اند که نقاط بالا وپایین منحنی ها به لحاظ زمان با حالات او که شامل گفتگو بامردم ،دویدن ،راه رفتن ارام ،سوارپله برقی شدن ،بحث بایک فروشنده وحتی خطر تصادف با قطار زیر زمینی او مطابقت داشت. 

ادامه مطلب را هفته بعد دنبال کنید....


نظرات شما عزیزان:

هلسا
ساعت21:11---6 مرداد 1393
آفرین وبت عالیه.....

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: گیاهان، ،



نوشته شده توسط فائزه در ساعت 17:49

سلاااااااااااااااااام....به وبلاگ من خوش اومدید... من از اینکه اطلاعاتم رو در اختیار شما قرار میدم خیلی خوشحالم... نظر هم یادتون نره.. کپی هم فقط با ذکر منبع...ممنون!!!!
ایمیل مدیر :


♥مچاله های مغز♥
دختر نوجوان
Virus_32
همه چی دانلود-یه دنیا دانلود
www.u.me.loxblog.com
ردیاب ماشین
جلوپنجره اریو
اریو زوتی z300
جلو پنجره ایکس 60

آبی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانشمند کوچولو و آدرس daneshmandkochak.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






صفحه نخست | پست الکترونیک | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ | تم دیزاینر

.:: Design Theme By : wWw.Theme-Designer.Com ::.